Veritas
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kunskapsduell

Page 1 of 2 1, 2  Next

Go down

Kunskapsduell Empty Kunskapsduell

Post  Admin on Fri Sep 14, 2012 9:19 pm

Tja. Vem är sugen på detta?

Jag tror nog jag har ganska bra allmänbildning men finns lite språkproblem, förutom HT och ett annat onlinespel har jag knappast pratat svenska i flera år. Så iom att frågorna är på svenska kan det vara bättre om andra ställer upp.

Dock så gör jag det om det inte finns 4 andra frivilliga.

Admin
Admin

https://veritas.aktiv-forum.com

Back to top Go down

Kunskapsduell Empty Re: Kunskapsduell

Post  Artisten on Fri Sep 14, 2012 9:41 pm

OT: Intressant, du bodde i Tyskland eller vart var det? Har för mig det sen FID tiden iaf.

On Topic: Är det några som kört mycket vetgirig? Jag vet att Helmersson har kört en del då vi varit med i samma vetgirigomgångar, vi brukar komma i varsin ände av tabellen och jag brukar inte vara på den muntra sidan. Så ev Helmersson skulle jag tro på, men sen om det bara är jag som är dålig eller han som är bra får framtiden utvisa. Men tror det är en bra häst för vårt stall..

Artisten
Admin

Back to top Go down

Post  Admin on Fri Sep 14, 2012 9:50 pm

Japp, kommer från Finland och bor i Tyskland. Har bara bott 2 år i Sverige och även då var jag i sverigefinska skolan i sthlm så pratade inte lika mycket svenska som man skulle tro :p

Admin
Admin

Back to top Go down

Post  helmersson on Fri Sep 14, 2012 10:06 pm

Jag kan tänka mig att ställa upp, men bara om det inte finns fyra andra som känner att dom väldigt gärna vill göra det. Ser mig själv som hyfsat allmänbildad men med några rejäla luckor inom vissa områden såklart. Brukar säga att jag är dålig på kungar, vatten och berg. Smile 26 år och jobbar som IT-konsult och har sen tidigare spelat en hel del Vetgirig.

helmersson
Admin

Back to top Go down

Post  tutaren on Fri Sep 14, 2012 10:20 pm

Jag har kört en hel del på vetgirig i maffiaförbundet, maffialigan. Har vunnit den serien en gång, men det var nog bara tur. Jag ser mig inte som speciellt allmänbildad, så jag passar gärna.

Tror vi får det riktigt svårt att slå andra laget som bland annat innehåller en stormästare i jeapardy
tutaren
tutaren
Admin

Back to top Go down

Post  Admin on Fri Sep 14, 2012 10:23 pm

Har testat det lite nu och väldigt många av frågorna handlar om Sverige. Så då deltar jag iaf inte, sorry. :p Ingen chans att jag skulle vara en av våra 4 bästa på detta nu.

Admin
Admin

Back to top Go down

Post  tutaren on Fri Sep 14, 2012 10:28 pm

Vi kanske skulle ha en minitävling mellan alla oss i laget, de fyra med flest rätt går vidare
tutaren
tutaren
Admin

Back to top Go down

Post  sku88an on Fri Sep 14, 2012 10:47 pm

Kan inte påstå att jag nött många vetgirig-frågor, skulle gissa på att jag svarar rätt på ca hälften av frågorna...

sku88an
Admin

Back to top Go down

Post  Knasen on Sat Sep 15, 2012 7:06 am

Jag gissar på att jag är yngst i laget och därför kanske inte så lämpad men en egen tävling för bara oss vore ju inte fel.

Knasen
Admin

Back to top Go down

Post  Clone44 on Sat Sep 15, 2012 8:55 am

Av min familj och bekanta anses jag vara allmänbildad och klipsk, vilket jag väl kan tänkas hålla med om. Har aldrig spelat det här spelet förut och när jag testade nu kändes det mer som frågor inom kategorin "onödigt vetande" än allmänbildning. Dom frågorna jag klarade var just såna som jag tycker tillhör allmänbildning, de andra fick jag bara chansa på.

Spelade tre gånger via länken som Kiron gav och jag fick 2/5 rätt alla gångerna. För min del spelar det ingen roll om jag deltar.

Clone44
Admin

Back to top Go down

Kunskapsduell Empty kunskapsduellen

Post  zacko on Sat Sep 15, 2012 10:02 am

Jag kan köra kunskapsduellen. Kan iofs inte skryta med att jag känner mig säker på dess frågor men brukar klara över hälften. Handlar mycket om tur att få rätt frågor.

zacko
Admin

Back to top Go down

Post  tutaren on Sat Sep 15, 2012 10:20 am

Då förselår jag att zacko, helmerson, clone44 och skolmen skickar in sina mejladresser. Och talar om att ni gjort det. Så vi inte missar deadline.
tutaren
tutaren
Admin

Back to top Go down

Post  fjodde on Sat Sep 15, 2012 10:29 am

Damn, jag var visst för sen=/ Väljer någon att hoppa av så finns jag tillgänglig:)

fjodde
Admin

Back to top Go down

Kunskapsduell Empty Vetgirig

Post  Skolmen on Sat Sep 15, 2012 10:30 am

Hehe! Man var visst tvungen att aktivera kontot också Smile

Jag skickar min mailadress till kiron då!? Jag kommer inte kunna vara så aktiv under dagen så jag gör det nu

Skolmen
Admin

Back to top Go down

Post  fjodde on Sat Sep 15, 2012 10:33 am

Fan nu ser jag. Jag trodde att jag hade postat att jag var intresserad från telefonen men när jag inte såg det här så trodde jag att jag glömt det. Tydligen skickade någon in ett nytt meddelande medan jag skrev mitt och då måste man tydligen förhandsgranska det man skrev fast man trycker på skicka. Jag kollade inte så noga vad som kom upp eftersom jag är på landet och skrev svaret på telefonen. Skitsystem:(

fjodde
Admin

Back to top Go down

Post  Ekis on Sat Sep 15, 2012 10:37 am

Jag vet ärligt talat inte om jag är spec. allmänbildad, skulle tro att jag är iaf ganska allmänbildad så skulle inte ha nåt emot att ställa upp fast tror nog att det finns andra här som är bättre lämpade Razz
En intern tävling vore nog inte så dumt tbh.

Edit: Haha lol, läste visst här för typ 2 timmar sen fast postade aldrig mitt svar, som jag sa finns det nog bättre personer än mig så kötta på Wink

Ekis
Admin

Back to top Go down

Post  tutaren on Sat Sep 15, 2012 10:46 am

Gott om tid till deadline än så länge, så för sent behöver det inte vara. Jag ville mest att folk skulle börja skicka in till kiron så vi inte riskerat nåt. Byt med clone44 kanske, som sa att det inte spelar nån roll för honom
tutaren
tutaren
Admin

Back to top Go down

Post  helmersson on Sat Sep 15, 2012 11:26 am

Jag har inget tangentbord över helgen då skiten gick sönder igår. Skriver detta med ett On-screen keyboard och det är JÄVLIGT jobbigt. Vet inte riktigt när tävlingen skulle hållas så någon får gärna ta min plats. Smile

helmersson
Admin

Back to top Go down

Post  fjodde on Sat Sep 15, 2012 1:13 pm

helmersson wrote:Jag har inget tangentbord över helgen då skiten gick sönder igår. Skriver detta med ett On-screen keyboard och det är JÄVLIGT jobbigt. Vet inte riktigt när tävlingen skulle hållas så någon får gärna ta min plats. Smile

Om det är ok för er andra så tar jag gärna den platsen.

fjodde
Admin

Back to top Go down

Post  Clone44 on Sat Sep 15, 2012 1:56 pm

Det är bara att ta min plats. Ropa på mig om ingen annan ställer upp bara Smile Jag har ju turneringen att tänka på oxå.

Clone44
Admin

Back to top Go down

Kunskapsduell Empty Upp

Post  Cyrgon on Sat Sep 15, 2012 5:03 pm

Jag kan ställa upp även här om det behövs. Är hyfsat bra på det mesta på vetgirig som inte är film/musik.

Cyrgon
Admin

Back to top Go down

Post  fjodde on Sat Sep 15, 2012 6:11 pm

Det börjar brinna i knutarna, vilka har skickat in sin adress, kan vara bra att börja i den ändan.

fjodde
Admin

Back to top Go down

Post  fjodde on Sat Sep 15, 2012 6:23 pm

Jag kommer inte att kunna vara vid datorn på ett tag nu, om ni väljer att ta med mig så får ni skicka in min adress. Den är [Only admins are allowed to see this link]

fjodde
Admin

Back to top Go down

Post  Admin on Sat Sep 15, 2012 7:00 pm

Skickar in din address fjodde, du är iaf med. Vilka andra ska jag anmäla? Sorry, varit borta hela dagen pga innebandyn.

Admin
Admin

Back to top Go down

Post  zacko on Sat Sep 15, 2012 7:07 pm

ska jag anmäla mig?

zacko
Admin

Back to top Go down

Post  Sponsored content