Veritas
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Nästa tävling...

+7
Cyrgon
fjodde
Sharkit
helmersson
Ekis
Clone44
Admin
11 posters

Page 1 of 2 1, 2  Next

Go down

Nästa tävling... Empty Nästa tävling...

Post  Admin Wed Sep 26, 2012 7:03 am

Tre ska inte delta. Någon frivillig? Smile

Admin
Admin

Posts : 76
Join date : 2012-09-12

https://veritas.aktiv-forum.com

Back to top Go down

Nästa tävling... Empty Re: Nästa tävling...

Post  Clone44 Wed Sep 26, 2012 7:27 am

Beror på när tävlingen är och när det är deadline. Jag kommer inte vara hemma förrän på fredag natt eller lördag förmiddag och kan därför ha ont om tid på kvällarna nu under dessa dagar.

Så om tävlingen läggs under dessa dagar kan jag väl anmäla mig till dessa tre.

Clone44
Admin

Posts : 55
Join date : 2012-09-12

Back to top Go down

Nästa tävling... Empty Re: Nästa tävling...

Post  Ekis Wed Sep 26, 2012 8:15 am

Jag är ledig från skolan resten av veckan och har inte gjort nåt på ett tag så jag känner att jag gärna inte är en av dem som står över Wink

Ekis
Admin

Posts : 12
Join date : 2012-09-12

Back to top Go down

Nästa tävling... Empty Re: Nästa tävling...

Post  helmersson Wed Sep 26, 2012 9:56 am

Vi har ju ett Flash-dreamteam bestående av Knasen, sku88an, tutaren och ville. Ni/dom har ju båda presterat utmärkt på dom flashbaserade spelen. Så om dom inte själva vill stå över så bör ju i alla fall dom vara med bland dom som tävlar. Ekström har sagt att han gärna vill, så då är vi ju fem. Jag ställer gärna upp men blir det någon jävla basket-skit (ganska stor risk antar jag) till så bryter jag ihop. Så jävla tråkigt var det. Artisten har också gjort bra resultat hittills.

helmersson
Admin

Posts : 8
Join date : 2012-09-12
Age : 37

Back to top Go down

Nästa tävling... Empty Re: Nästa tävling...

Post  Clone44 Wed Sep 26, 2012 10:22 am

Ja, dom där jävla franska spelen är sjukt tråkiga tycker jag. Dom är liksom byggda för att vara dåliga och irriterande. Lite tråkigt att Kiron inte tar vettigare spel som både är roligare och mer utmanande. Särskilt basketen hängde jag upp mig på eftersom det till stor del handlar om att ha tur med att spelet inte buggar sig och blir låst.

Fan, kör Bloon Tower Defense på svåraste nivån och se vem som kommer längst eller nåt Smile

Clone44
Admin

Posts : 55
Join date : 2012-09-12

Back to top Go down

Nästa tävling... Empty Re: Nästa tävling...

Post  Sharkit Wed Sep 26, 2012 10:29 am

Jag känner väl att jag har lite taskigt med tid för att göra superresultat på flashspel, jag behöver inte stå över men kan göra det om det behövs. Måste ju ändå köra för att inte bli utslagen.

Sharkit
Admin

Posts : 22
Join date : 2012-09-13

Back to top Go down

Nästa tävling... Empty Re: Nästa tävling...

Post  fjodde Wed Sep 26, 2012 12:30 pm

Första spelet körde jag bara tills jag klarat det en gång så där vet jag inte vad jag kunnat åstadkomma, andra spelet var jag nog i undre halvan så jag kan tänka mig att stå över om det behövs.

fjodde
Admin

Posts : 16
Join date : 2012-09-12

Back to top Go down

Nästa tävling... Empty Re: Nästa tävling...

Post  Cyrgon Wed Sep 26, 2012 12:52 pm

Om inga frivilligt ställer upp så får vi väl ta de som presterat sämst helt enkelt. Även om jag och säkert flera andra här inte tagit ut oss fullständigt på spelen hittills så finns det väl inget bättre sätt att gissa vilka som är bra eller inte bra.

Cyrgon
Admin

Posts : 29
Join date : 2012-09-13

Back to top Go down

Nästa tävling... Empty Re: Nästa tävling...

Post  Clone44 Wed Sep 26, 2012 1:46 pm

Men hur många är vi i lagen? 11 mot 8? Nu måste vi låta tre personer stå över. Om vi vinner tävlingen kommer vi nästa gång att få låta fyra personer stå över (om det är en liknande Flash-tävling). Om vi förlorar blir det istället två personer som får stå över. Så bara över de två kommande Flash-spelomgångarna kommer vi få låta 5-7 personer av våra 11 att stå över. Om vi fortsätter att spela bra blir det väl ännu "värre" ännu längre fram.

Sååå vi kan ju helt enkelt utgå från en lista på alla lagmedlemmarna och låta folk stå över i tur och ordning, om vi nu inte får ihop tillräckligt med frivilliga som inte vill räknas.

Clone44
Admin

Posts : 55
Join date : 2012-09-12

Back to top Go down

Nästa tävling... Empty Re: Nästa tävling...

Post  Cyrgon Wed Sep 26, 2012 1:50 pm

Det är ju egentligen inget dåligt med att inte räknas, så för min del kan vi gärna ta samma personer fem tävlingar i rad om det skulle gynna oss.

Cyrgon
Admin

Posts : 29
Join date : 2012-09-13

Back to top Go down

Nästa tävling... Empty Re: Nästa tävling...

Post  sku88an Wed Sep 26, 2012 2:11 pm

Jag är på att representera laget iaf, brukar kunna prestera okej på dumma flash-spel :p

sku88an
Admin

Posts : 11
Join date : 2012-09-12

Back to top Go down

Nästa tävling... Empty Re: Nästa tävling...

Post  Knasen Wed Sep 26, 2012 2:16 pm

Jag spelar gärna för laget. Basketball

Knasen
Admin

Posts : 16
Join date : 2012-09-12
Age : 110

Back to top Go down

Nästa tävling... Empty Re: Nästa tävling...

Post  Artisten Wed Sep 26, 2012 5:40 pm

Ja vi har ju några i vårt lag som är riktigt bra i dessa flashspel. Jag tycker att jag har gjor okej resultat och även resultat som varit bättre än jag redovisat men som inte behövts och ändå inte gett förstaplatsen.

Så spelar gärna dessa spel, men kan kliva åt sidan för vet hur starkt lag vi har. Alla 11 i vårt lag gör ju sitt jobb även om man inte blir uttagen. Är ju tufft att vara hos oss, en väldigt stark deltagare som åker när vi Kiron kör, "den sämsta i vardera lag åker" - tävlingar.

Ride on Veritas!

Artisten
Admin

Posts : 36
Join date : 2012-09-12

Back to top Go down

Nästa tävling... Empty Re: Nästa tävling...

Post  Artisten Wed Sep 26, 2012 5:40 pm

Kanske dags för Ville som lagledare att ta sitt första beslut och "toppa" laget på vad han tror.

Artisten
Admin

Posts : 36
Join date : 2012-09-12

Back to top Go down

Nästa tävling... Empty Re: Nästa tävling...

Post  tutaren Wed Sep 26, 2012 5:51 pm

som sagts, alla måste ju ändå spela - även de tre som inte representerar laget.
tutaren
tutaren
Admin

Posts : 58
Join date : 2012-09-13

Back to top Go down

Nästa tävling... Empty Re: Nästa tävling...

Post  tutaren Wed Sep 26, 2012 7:07 pm

Får hoppas ville kommer online innan 22, annars får nån annan skicka in. Låter som Sharkit o Fjodde kan ställa upp på att stå över en tävling, så då behöver vi en till. Tex jag, eller nån annan slumpmässig.
tutaren
tutaren
Admin

Posts : 58
Join date : 2012-09-13

Back to top Go down

Nästa tävling... Empty Re: Nästa tävling...

Post  Knasen Wed Sep 26, 2012 8:20 pm

Ska man göra något med de där stjärnorna som kommer upp?

Knasen
Admin

Posts : 16
Join date : 2012-09-12
Age : 110

Back to top Go down

Nästa tävling... Empty Re: Nästa tävling...

Post  Knasen Wed Sep 26, 2012 8:22 pm

Tryck på stjärnorna! Smile

Knasen
Admin

Posts : 16
Join date : 2012-09-12
Age : 110

Back to top Go down

Nästa tävling... Empty Re: Nästa tävling...

Post  tutaren Wed Sep 26, 2012 9:10 pm

Japp, stjärnorna känns livsviktiga att trycka på, gärna så fort de dyker upp. Så fort stapeln är fylls översvämmas man av bollar, och *-klick tyx minska stapeln
tutaren
tutaren
Admin

Posts : 58
Join date : 2012-09-13

Back to top Go down

Nästa tävling... Empty Re: Nästa tävling...

Post  Artisten Wed Sep 26, 2012 9:18 pm

Lättaste spelet hittills.

Om ni har lite problem, var inte jätteaktiva med att ta stjärnorna. Dom kommer tids nog till ett bra ställe där man har musen. Så slipper man stora svängningar där nere med bollen.

Artisten
Admin

Posts : 36
Join date : 2012-09-12

Back to top Go down

Nästa tävling... Empty Re: Nästa tävling...

Post  Cyrgon Thu Sep 27, 2012 5:26 am

Det var ju ganska lätt att komma över minuten på det här.

Cyrgon
Admin

Posts : 29
Join date : 2012-09-13

Back to top Go down

Nästa tävling... Empty Re: Nästa tävling...

Post  Sharkit Thu Sep 27, 2012 7:57 am

tom jag har över minuten Razz, men känns som man behöver en supertid för att inte vara sist, alla kommer väl ta över minuten? vilka vinner tävlingen då?

Sharkit
Admin

Posts : 22
Join date : 2012-09-13

Back to top Go down

Nästa tävling... Empty Re: Nästa tävling...

Post  Clone44 Thu Sep 27, 2012 8:13 am

Jag har "bara" nått 47 sekunder än så länge. Men sitter på jobbet och har fått pröva lite i smyg study

Märkte att det var väldigt mycket lättare att undvika ösregnet av kulor om man plockar stjärnor. Om det nu är så med mätaren som någon sa är det ju förståeligt att det går bättre då Smile Intressant nog var det en i HT-tråden som skrev att stjärnorna inte är så viktiga... Vi kanske ska späda på det påståendet så att motståndarna sitter och försöker överleva haglet? Twisted Evil

Clone44
Admin

Posts : 55
Join date : 2012-09-12

Back to top Go down

Nästa tävling... Empty Re: Nästa tävling...

Post  Sharkit Thu Sep 27, 2012 8:20 am

Clone44 wrote:Jag har "bara" nått 47 sekunder än så länge. Men sitter på jobbet och har fått pröva lite i smyg study

Märkte att det var väldigt mycket lättare att undvika ösregnet av kulor om man plockar stjärnor. Om det nu är så med mätaren som någon sa är det ju förståeligt att det går bättre då Smile Intressant nog var det en i HT-tråden som skrev att stjärnorna inte är så viktiga... Vi kanske ska späda på det påståendet så att motståndarna sitter och försöker överleva haglet? Twisted Evil

Jo jag fick också smyga lite på jobbet Razz ja utan stjärnor klarar inte jag över 30s sen började jag plocka dom och då blev det lättare

Sharkit
Admin

Posts : 22
Join date : 2012-09-13

Back to top Go down

Nästa tävling... Empty Re: Nästa tävling...

Post  Clone44 Thu Sep 27, 2012 9:47 am

Tycker att spelet beter sig annorlunda från gång till gång nu... Nu får jag nästan inga stjärnor alls att klicka på. Tidigare kom dom ganska ofta; typ en stjärna var femte sekund kändes det som. Nu senaste rundan jag körde hade jag bara fått tre stjärnor efter 30 sekunder och då kom det stora skyfallet och gjorde det omöjligt att fortsätta. Tidigare har jag fått uppåt 50 sekunder utan att ens vara i närheten av att få ösregnet på mig.


Edit: Och senaste rundan nu spelade jag 31 sekunder och klickade på 9 stjärnor Smile

Edit 2: Nu klarade jag 67 sekunder och fick nog uppåt 20 stjärnor insamlade. Lite skillnad mot att få 3 på 30 sekunder Razz

Clone44
Admin

Posts : 55
Join date : 2012-09-12

Back to top Go down

Nästa tävling... Empty Re: Nästa tävling...

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum